Direct mailing – jeho výhody a nevýhody

Uvažujete, ako priamo osloviť svojho klienta alebo potenciálneho klienta? Jednou z ideálnych možností je nástroj priameho (direct) marketingu – direct mailing. Čo je direct mailing, na čo slúži a aké sú jeho výhody, či prípadné nevýhody, sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

Čo je direct mailing?

Ako sme už spomínali, direct mailing je jeden z nástrojov priameho, teda direct marketingu. Jedná sa o priame oslovenie, často naozaj konkrétneho zákazníka a pod jeho vlastným menom, a to rôznymi možnými spôsobmi. Veľmi časté sú napríklad zásielky do poštovej schránky priamo na meno. V súčasnosti sa však za najrozšírenejší spôsob direct mailingu považuje oslovovanie zákazníka prostredníctvom elektronickej pošty. Samozrejme, vo všetkých týchto prípadoch sa nejedná o nejaké súkromné zásielky, či osobné správy. Ide o zasielanie zásielok výlučne reklamného, či propagačného charakteru. Ako hovorí v preklade už jeho názov, direct mailing je jednoducho povedané priama pošta, respektíve priama zásielka. Ak sa skúsite zamyslieť, určite zistíte, že takúto zásielku ste už dostali aj Vy. Napríklad módny katalóg do poštovej schránky priamo na Vaše meno, či email, ktorý obsahoval pre Vás zaujímavú ponuku.

Výhody direct mailingu

Direct mailing je dnes naozaj veľmi rozšírený. A to najmä už spomínanou, elektronickou poštou. Má totiž veľké výhody. Aké?

  • Osobná zacielenosť. To, že adresát dostane čosi priamo na svoje meno, ho prinúti zásielku aspoň otvoriť! Veď uznajte, aj samy často vyhodíte rôzne všeobecné reklamné zásielky. No ak sú adresované priamo na meno, aspoň ich otvoríte a venujete im chvíľku pozornosti.
  • Je to lacné. A ak sa na direct mailing použije elektronická pošta, tak je to naozaj lacná záležitosť. Prostredníctvom direct mailingu sa dá osloviť veľké množstvo zákazníkov, ktorí sú prakticky kdekoľvek. A to v podstate zadarmo.
  • Žiadne obmedzenia. Takýmto spôsobom môže firma propagovať prakticky čokoľvek. Či už sa rozhodne dať do povedomia nový produkt, svoju stálu ponuku, či rôzne akcie a zľavy.
  • Možnosť osloviť tých, ktorých ponuka naozaj zaujíma. Takáto možnosť nastáva v prípade, ak sa na odber direct mailingu prihlásia samotní klienti. A to formou dobre známeho newsletteru, na odber ktorého dá klient súhlas.

Má direct mailing aj nevýhody? Určite sa nejaké nájdu. Napríklad to, že ak klient dostane nevyžiadanú poštu do mailovej schránky, často krát sa rozhodne ju ignorovať. Ďalšou nevýhodou je tiež prácne získavanie databáz klientov, či potreba ich kúpy. V konečnom dôsledku však direct mailing prináša omnoho viac výhod.

 

Autorské právo: ileezhun / 123RF Reklamní fotografie